Взаимодействие с клиентами и клиентские знания как источник для инноваций в компаниях сектора интеллектуальных услуг
На XXX Международном Конгрессе Европейской ассоциации исследователей сферы услуг (RESER), организованном Университетом Алькалы и проходящем 21-22 января 2021 г. в онлайн-формате, Николай Чичканов представил доклад 'The Role of KIBS-Client Interactions and Related Knowledge for Innovation in KIBS'.
Предлагаем ознкомиться с аннотацией исследования:
"The paper is focused on the impact of KIBS-client interactions on the innovation activities in KIBS firms. Using an absorptive capacity concept it examines whether the client-related knowledge (1) acquired during the process of service coproduction through the digital communication channels, (2) assimilated with a support of a digital customer relationship management system and then (3) applied in different functional areas could be an enabler of innovation activity in KIBS. The results of the empirical study based on a sample of 417 Russian KIBS support that each of these three absorptive capacity dimensions has a positive impact on the implementation of both product and business process innovations in KIBS."
Ранее результаты этого исследования были приняты к публикации в журнале Journal of Knowledge Management.