• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Прогноз зарплаты молодых специалистов через уровень профессиональных компетенций: на примере выпускников вьетнамских университетов

ФИО студента: Зыонг Тхи Бик Занг -

Руководитель: Волкова Наталья Владимировна

Кампус/факультет: Санкт-Петербургская школа экономики и менеджмента

Программа: Менеджмент и аналитика для бизнеса (Магистратура)

Оценка: 8

Год защиты: 2024

Throughout the job searching and recruitment process, it is very hard to evaluate the basic data given in resumes to make the right decisions regarding the starting salaries, leading to unfair salaries. Hence, this research employed data from Graduates' Employment survey conducted by Foreign Trade University to suggest the appropriate machine learning models for forecasting the starting salaries and to explore the main factors in determining the entry-level salaries in Vietnamese labor market. Furthermore, in a developing economy like Vietnam, the education-job mismatch issue experienced by university graduates during their transition from education to employment pose a critical challenge. By utilizing Latent Class Analysis, the study classifies mismatches into four distinct categories: No mismatch, Instrumental Competencies mismatch, Professional Competencies mismatch, and Horizontal mismatch. Through the use of multiple machine learning algorithms, this research studies the effect of these mismatches and also other variables like Gender, Grade, Location of work, Foreign language proficiency and Major on the starting salaries. The results demonstrate the significant impact of Grade and Mismatch types on predicting starting salaries. Moreover, the findings suggest that the Gradient Boosting Machine algorithm is the most accurate in predicting starting salaries. These findings provide valuable insights for students in making career decisions and employers in planning the recruitment strategies. Additionally, this research also offers practical implications for educational institutions, policymakers, and employers seeking to address job-skill mismatches and enhance employability outcomes.

Текст работы (работа добавлена 17 мая 2024 г.)

Выпускные квалификационные работы (ВКР) в НИУ ВШЭ выполняют все студенты в соответствии с университетским Положением и Правилами, определенными каждой образовательной программой.

Аннотации всех ВКР в обязательном порядке публикуются в свободном доступе на корпоративном портале НИУ ВШЭ.

Полный текст ВКР размещается в свободном доступе на портале НИУ ВШЭ только при наличии согласия студента – автора (правообладателя) работы либо, в случае выполнения работы коллективом студентов, при наличии согласия всех соавторов (правообладателей) работы. ВКР после размещения на портале НИУ ВШЭ приобретает статус электронной публикации.

ВКР являются объектами авторских прав, на их использование распространяются ограничения, предусмотренные законодательством Российской Федерации об интеллектуальной собственности.

В случае использования ВКР, в том числе путем цитирования, указание имени автора и источника заимствования обязательно.

Реестр дипломов НИУ ВШЭ