• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Повышение эффективности маркировки цифровой рекламы: разработка автоматизированной системы для WhiteLeads

ФИО студента: Закирова Аделя Ниязовна

Руководитель: Кежун Людмила Анатольевна

Кампус/факультет: Санкт-Петербургская школа экономики и менеджмента

Программа: Международный бизнес и менеджмент (Бакалавриат)

Год защиты: 2024

The thesis focuses on enhancing digital advertisement labeling efficiency through the development of an automated labeling system (ALS) for WhiteLeads, a Russian digital marketing agency. The research addresses the challenges posed by new regulations mandating compulsory labeling of marketing content in Russia's digital landscape. The project aims to optimize and conserve resources for WhiteLeads by streamlining the process of labeling digital advertisements to avoid legal penalties and improve operational efficiency. The study is pioneering due to the novelty of advertisement labeling regulations in Russia, offering a comprehensive solution that can benefit other Russian marketing agencies and international businesses operating in the country. The literature review section covers the evolution of online advertising trends in Russia and globally, as well as examining different ways of optimization of advertisement processes through adjustment techniques and automation employed by organizations from various spheres and countries. The research methodology involves analyzing organizational records and data, incorporating operational theory and project management principles, carrying out multiple assessments to develop and integrate a robust solution and assess its efficiency by employee satisfaction surveys, time savings measurements, and performance metrics evaluation. These assessments aimed to measure the impact of the ALS implementation on WhiteLeads, showcasing improvements in financial viability, employee satisfaction, time efficiency, and overall business performance. ALS was implemented successfully, completing the project within the allocated budget. ALS has reduced the risk of fines and human error by 73%, ensured compliance with Russian advertising regulations, provided stable profit growth for media buyers, improved employee motivation and saved the company 124 working paid hours per month. Key words: digital advertisement, advertisement labeling, optimization, automation, automated system.

Выпускные квалификационные работы (ВКР) в НИУ ВШЭ выполняют все студенты в соответствии с университетским Положением и Правилами, определенными каждой образовательной программой.

Аннотации всех ВКР в обязательном порядке публикуются в свободном доступе на корпоративном портале НИУ ВШЭ.

Полный текст ВКР размещается в свободном доступе на портале НИУ ВШЭ только при наличии согласия студента – автора (правообладателя) работы либо, в случае выполнения работы коллективом студентов, при наличии согласия всех соавторов (правообладателей) работы. ВКР после размещения на портале НИУ ВШЭ приобретает статус электронной публикации.

ВКР являются объектами авторских прав, на их использование распространяются ограничения, предусмотренные законодательством Российской Федерации об интеллектуальной собственности.

В случае использования ВКР, в том числе путем цитирования, указание имени автора и источника заимствования обязательно.

Реестр дипломов НИУ ВШЭ