• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
Master 2021/2022

Take the Lead on Health Care Quality

Area of studies: Public Administration
When: 2 year, 1 module
Mode of studies: distance learning
Online hours: 22
Open to: students of one campus
Instructors: Irina Petrova
Master’s programme: Health Care Administration and Economics
Language: English
ECTS credits: 3
Contact hours: 2

Course Syllabus

Abstract

The course “Take the Lead on Health care quality” is taught on educational online platform “Coursera.org” (https://ru.coursera.org/learn/hcqualityimprovement), Case Western Reserve University. In this course you will learn about the importance of quality in healthcare and how you can contribute by implementing a quality improvement (QI) project to improve processes of care and patient outcomes. You will learn about powerful tools to add to your QI ‘toolbox’ during short lectures and reflective exercises.
Learning Objectives

Learning Objectives

  • The objective of this course is to empower you, the working healthcare professional, to improve your knowledge and skills in the science of quality improvement so that you can take action in your own clinical setting to improve the quality of care for your patients and their families
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • Students can improve their knowledge and skills in the science of quality improvement so that they can take action in their own clinical setting to improve the quality of care for your patients and their families
Course Contents

Course Contents

  • Take the Lead on Health care quality
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Tests after online-course (Gonlinecourse)
  • non-blocking Final interview
    Экзамен проводится в устной форме (опрос по материалам курса). Экзамен проводится на платформе Zoom (https://www.zoom.us/). К экзамену необходимо подключиться согласно расписанию ответов, высланному преподавателем на корпоративные почты студентов накануне экзамена. Компьютер студента должен удовлетворять требованиям: наличие рабочей камеры и микрофона, поддержка Zoom. Для участия в экзамене студент обязан: поставить на аватар свою фотографию, явиться на экзамен согласно точному расписанию, при ответе включить камеру и микрофон. Во время экзамена студентам запрещено: выключать камеру, пользоваться конспектами и подсказками. Кратковременным нарушением связи во время экзамена считается нарушение связи менее минуты. Долговременным нарушением связи во время экзамена считается нарушение минута и более. При долговременном нарушении связи студент не может продолжить участие в экзамене. Процедура пересдачи подразумевает использование усложненных заданий.
  • non-blocking Tests after online-course (Gonlinecourse)
  • non-blocking Final interview
    Экзамен проводится в устной форме (опрос по материалам курса). Экзамен проводится на платформе Zoom (https://www.zoom.us/). К экзамену необходимо подключиться согласно расписанию ответов, высланному преподавателем на корпоративные почты студентов накануне экзамена. Компьютер студента должен удовлетворять требованиям: наличие рабочей камеры и микрофона, поддержка Zoom. Для участия в экзамене студент обязан: поставить на аватар свою фотографию, явиться на экзамен согласно точному расписанию, при ответе включить камеру и микрофон. Во время экзамена студентам запрещено: выключать камеру, пользоваться конспектами и подсказками. Кратковременным нарушением связи во время экзамена считается нарушение связи менее минуты. Долговременным нарушением связи во время экзамена считается нарушение минута и более. При долговременном нарушении связи студент не может продолжить участие в экзамене. Процедура пересдачи подразумевает использование усложненных заданий.
Interim Assessment

Interim Assessment

  • 2021/2022 1st module
    0.3 * Final interview + 0.7 * Tests after online-course (Gonlinecourse)
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • Weissert, C. S., & Weissert, W. G. (2006). Governing Health : The Politics of Health Policy (Vol. 3rd ed). Baltimore: Johns Hopkins University Press. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=215877

Recommended Additional Bibliography

  • Graban, M. (2016). Lean Hospitals : Improving Quality, Patient Safety, and Employee Engagement, Second Edition (Vol. 2nd ed). Portland: Productivity Press. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=1499931

Authors

  • TARASENKO ELENA ANATOLEVNA
  • PETROVA IRINA ANATOLEVNA