2022/2023
Marketing in a digital environment
Type:
Minor
Delivered by:
Department of Management
When:
3, 4 module
Open to:
students of all HSE University campuses
Language:
English
ECTS credits:
5
Contact hours:
60
Course Syllabus
Abstract
Курс "Менеджмент, ориентированный на рынок" представляет собой базовый курс в рамках майнора и строится по классической для подобных курсов схеме. В первой части курса студенты знакомятся с теоретическими основами управления цифровым бизнесом на основе менеджмента инноваций и изучают характеристики и структурные трансформации современных рынков. Вторая же, более обширная часть курса, ориентирована на изучение методологий анализа потребностей покупателей, поведение потребителей, измерение их реакций, анализ привлекательности рынка и конкурентоспособности фирмы.
Expected Learning Outcomes
- Be able to use professional tools for Digital Marketing
- Be able to work out a digital marketing strategy
- Define and develop digital marketing framework
Course Contents
- Introduction to Digital Marketing
- Digital Customers
- Digital Models
- Content Marketing
- Social Media Marketing
- Digital Communications
- Designing Digital Experiences
- Digital Innovation
- Digital Marketing Plan
Bibliography
Recommended Core Bibliography
- Chaffey, D. (2015). Digital Marketing (Vol. 0006). [N.p.]: Pearson. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=1419421
- Charlesworth, A. (2018). Digital Marketing : A Practical Approach (Vol. 3rd edition). Abingdon, Oxon: Routledge. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=1704138
Recommended Additional Bibliography
- Kaufman, I. M., & Horton, C. (2014). Digital Marketing : Integrating Strategy and Tactics with Values, A Guidebook for Executives, Managers, and Students. Hoboken: Routledge. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=873050