Master
2023/2024
Sports Branding
Category 'Best Course for Career Development'
Category 'Best Course for Broadening Horizons and Diversity of Knowledge and Skills'
Category 'Best Course for New Knowledge and Skills'
Type:
Elective course (International Sports Management, Marketing, and Law)
Area of studies:
Management
Delivered by:
Higher School of Law and Administration
Where:
Higher School of Law and Administration
When:
1 year, 4 module
Mode of studies:
offline
Open to:
students of one campus
Master’s programme:
International Sports Management, Marketing and Law
Language:
English
ECTS credits:
3
Contact hours:
28
Course Syllabus
Abstract
One of the key areas of modern sports marketing is branding. Construction, capitalization and expansion of sports brands is a necessary professional competence for undergraduates of the program. When mastering the discipline, special attention is paid to the features of expanding a sports brand, the reasons for launching and the benefits of such an expansion, the success factors for expanding brands in the sports industry. At the same time, the most discussed problem in the field of international sports branding remains the topic of the ratio of parent and new brands, primarily suggesting the need to take into account the importance of fan loyalty to already established traditional brands. Modern sports managers and marketers must be aware of all the potential risks associated with brand extension.
Learning Objectives
- Formation of students' complex of knowledge, skills and abilities necessary for the development and promotion of a successful sports brand, increasing the competitiveness and attractiveness of sports organizations in the market, attracting sponsors and investments, as well as strengthening the reputation and trust of fans and partners.
Expected Learning Outcomes
- Знать основные принципы и подходы к созданию успешного спортивного бренда.
- Уметь разрабатывать логотип и фирменный стиль для спортивной команды или федерации.
- Обладать навыками формирования коммуникационной стратегии для продвижения спортивного бренда.
- Знать, как работать со спонсорством и привлекать инвестиции для развития спортивного проекта.
- Уметь анализировать рынок и определять перспективы развития спортивного бренда.
- Обладать способностью укреплять репутацию и повышать привлекательность спортивной организации.
- Знать современные технологии и инновации, используемые в спортивном брендинге.
- Уметь обучать и развивать специалистов в области спортивного брендинга.
Course Contents
- The history and evolution of sports branding
- Basic concepts and strategies of sports branding
- Sports brand promotion and communication
- Branding of sports teams, clubs and federations
Bibliography
Recommended Core Bibliography
- Бренд - менеджмент. Брендинг и работа с персоналом : учеб. пособие для бакалавриата и магистратуры, Тульчинский, Г. Л., 2018
- Брендинг : учебник и практикум для бакалавриата и магистратуры, Домнин В.Н., 2016
- Брендинг и культура организации : (управление брендом как элементом культуры организации): учебник для вузов, Шарков, Ф. И., 2003
- Брендинг на страстях, Даффи Н., 2006
Recommended Additional Bibliography
- Бренд-идентификация территорий. Брендинг территорий: новая прагматичная идентичность, Родькин П.Е., 2016
- Брендинг в управлении маркетингом, Моисеева, Н. К., 2006