Bachelor
2024/2025
Academic Reading 1
Type:
Elective course (History)
Area of studies:
History
Delivered by:
School of History
Where:
Faculty of Humanities
When:
5 year, 2 module
Mode of studies:
offline
Open to:
students of one campus
Instructors:
Andrey A. Iserov
Language:
English
ECTS credits:
5
Contact hours:
20
Course Syllabus
Abstract
Данная дисциплина направлена на совершенствование навыков профессионального чтения и дискуссии на английском языке. Классические и новейшие монографии и статьи, тексты исторических источников разных эпох, литературные произведения и рецензии предлагаются для прочтения студентами и последующего обсуждения.
Learning Objectives
- Развитие и закрепление навыков интерпретации и критического чтения академических текстов
- Закрепление навыков академического чтения и письма
Expected Learning Outcomes
- A student develops their skills in analytical reading individual paradigmatic works.
- Able to think critically and interpret the experience (personal and of other persons), relate to professional and social activities
- A student can critically evaluate and rethink the accumulated experience (one's own and another's), think about professional and social activities.
- - Analyzing, comparing and interpreting information within the subject area, using the appropriate thesaurus and using the formed communication strategies.
- Identifying the main genres of academic historical production and typical challenges of reading and interpreting them
- Students will be able to cross-examine comparable texts in a given genre, identify their strengths and weaknesses, and apply the skills of critical reading to their own academic production
- Identify key features of texts produced within the adjacent disciplines as compared to history
- Develop advanced reading strategies to critically engage with academic output both from historians and non-historians writing on history-related topics
Course Contents
- What Is Academic Reading and Writing: Reflections on Writing Academic TextsThis section consists of three seminars during which students will work with academic papers, dissemination pieces, websites, and short videos.
- Reading Key Genres of Academic Production: Full-Length Articles, Reviews, Grant-Related Output and Online Materials
- History and Other Disciplines: Peculiarities of Interdisciplinary Texts
Assessment Elements
- работа в семинареОценка готовности к семинарским занятиям и работа на семинарских занятиях. Возможна отработка пропущенных семинаров (работа на 7-8 тыс. зн. по заданному на пропущенный семинар тексту).
- Письменная домашняя работа объёмом 5-6 тыс. зн. (по монографии из списка литературы)Краткий, но осмысленный разбор монографии из списка литературы (или утверждённой по согласованию с преподавателем). Включает: обзор источников, место в историографии, проблема исследования -- насколько автор справился с поставленной проблемой, что доказал в своей работе, насколько убедительно.
- Экзамен
Interim Assessment
- 2024/2025 2nd module0.2 * Письменная домашняя работа объёмом 5-6 тыс. зн. (по монографии из списка литературы) + 0.4 * Экзамен + 0.4 * работа в семинаре
Bibliography
Recommended Core Bibliography
- Building academic reading skills : book 1, Zemach, D. E., 2009
- Perspectives : academic reading skills and practice, Rozenberg, M., 2015
- World like puzzle : academic reading skills: student's book, Anokhina-Kapustina, L., 2010
Recommended Additional Bibliography
- Steps to academic reading 5 : between the lines, Zukowski/Faust, J., 2002