2024/2025
Branding and Brand-Communications
Type:
Mago-Lego
Delivered by:
Department of Foreign Languages
When:
1, 2 module
Open to:
students of one campus
Language:
English
ECTS credits:
6
Contact hours:
36
Course Syllabus
Abstract
The course is focused on creating a plan of marketing solutions related to brand management. The course involves the analysis of elements of both external and internal branding and opens up opportunities for studying a range of metrics to assess the effectiveness of brand development.
Learning Objectives
- Teaching students decision-making skills for the creation and management of brands and brand-communications
- Development of competence to analyze and compare various theoretical approaches to the problems of brand-communications
Expected Learning Outcomes
- Analyze the brand's place in the brand portfolio
- Justify the choice of a specific branding strategy depending on the task
- Evaluate the significance of brand elements
- Develop a brand concept
- Сompare different brand creation concepts
Bibliography
Recommended Core Bibliography
- Тульчинский, Г. Л. Бренд-менеджмент. Брендинг и работа с персоналом : учебное пособие для вузов / Г. Л. Тульчинский, В. И. Терентьева. — 2-е изд., испр. и доп. — Москва : Издательство Юрайт, 2021. — 255 с. — (Высшее образование). — ISBN 978-5-534-05503-0. — Текст : электронный // Образовательная платформа Юрайт [сайт]. — URL: https://urait.ru/bcode/471939 (дата обращения: 27.08.2024).
Recommended Additional Bibliography
- Домнин, В. Н. Брендинг : учебник и практикум для вузов / В. Н. Домнин. — 2-е изд., испр. и доп. — Москва : Издательство Юрайт, 2021. — 493 с. — (Высшее образование). — ISBN 978-5-534-13539-8. — Текст : электронный // Образовательная платформа Юрайт [сайт]. — URL: https://urait.ru/bcode/469384 (дата обращения: 27.08.2024).