2024/2025




English. International Exam Practice
Type:
Optional course
Delivered by:
Department of Foreign Languages
When:
1-3 module
Open to:
students of one campus
Instructors:
Карташова Вера Михайловна,
Саламова Наиля Натиговна,
Архипова Светлана Андреевна,
Ефремова Ольга Владимировна,
Карташова Вера Михайловна,
Саламова Наиля Натиговна,
Ivan A. Avramenko,
Ekaterina Chistiakova,
Sergei Chumilkin,
Oksana Danilova,
Olga Doroshko,
Valentina E. Khrabrova,
Svetlana Kravchenko,
Vera Vladimirovna Meniailo,
Nina Anatolyevna Nenasheva,
Olga Petrova,
Evgeniy Pushkarev,
Elena Stanislavovna Rumyantseva,
Irina M. Solntseva,
Alexandra V. Tsvetkova,
Yulia Varlamova,
Tatiana Znamenskaya,
Кукушкин Кирилл Витальевич,
Остроумова Анна Владимировна,
Тали Марина Владимировна,
Петрова Марина Валерьевна,
Ким Наталья Анатольевна,
Ефимова Анастасия Владимировна,
Остроумова Анна Владимировна,
Осокина Евгения Дмитриевна,
Ким Наталья Анатольевна,
Просвирякова Руслана Игоревна,
Тали Марина Владимировна,
Просвирякова Руслана Игоревна
Language:
English
ECTS credits:
3
Course Syllabus
Abstract
The purpose of this course is to achieve the C1 level of the CEFR foreign language communicative competence by the students on the Common European Framework of Reference for Languages; the formation of academic reading and listening skills, basic academic writing and speaking skills, professional speaking skills in English.
Learning Objectives
- To help students achieve the C1 level on the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) in terms of their foreign language communicative competence.
- To develop skills in academic reading and listening, basic skills in academic writing and speaking, and professional speech skills in English.
Expected Learning Outcomes
- уметь строить письменное высказывание в жанре академического эссе, опираясь на сформированную лексико-грамматическую базу по теме, критическое мышление, характеристики жанра.
- знать и уметь применять грамматические конструкции при восприятии текстов и при их создании (устно, письменно).
- знать и уметь применять лексику по общей тематике при восприятии текстов и при их создании (устно, письменно).
- уметь описывать графически представленную статистическую информацию (графики, различного рода диаграммы);
- уметь читать и понимать на слух академические тексты для успешного обучения в том числе на англоязычных образовательных программах;
- Иметь навык спонтанного и подготовленного монолога и диалога на академические и профессиональные темы, опираясь на сформированную лексико-грамматическую базу по теме, социокультурные аспекты ситуации общения.
- Describe graphically represented statistical information (graphs, various types of diagrams).
- Сonstruct a written expression in the genre of an academic essay, relying on a formed lexical-grammatical base on the topic, critical thinking, genre characteristics.
- Know and apply grammatical structures in the comprehension and creation of texts (both orally and in writing).
- Know and apply vocabulary on general themes in the comprehension and creation of texts (both orally and in writing).
Course Contents
- Introduction to the Course
- Describing a Line Graph
- Describing a Bar Chart
- Describing a Table
- Describing a Pie Chart& Multiple Charts
- Describing a Diagram& a Flow Chart
- Describing Maps and Plans
- Speaking Part 1
- Module 1 Test | Writing Part 1
- Reading, Listening
- Reading
- Reading, Listening
- Reading Skimming
- Reading | Skimming for topic (Matching Headings)
- Reading | Identifying different types of information (Matching information)
- Reading Listening
- Reading & Listening
- Reading (linguistic analysis)
- Reading | Scanning for synonyms (Matching sentence endings)
- Identifying word forms (Summary completion)
- Speaking Part 2 (cue card)
- Writing task 2 (Essay)
- Expressing ideas clearly and logically (thesis, topic sentences, argument development).
- Writing introductions and conclusions.
- Developing arguments / ideas / exemplifying.
- Cohesion, lexical resource and grammatical range and accuracy.
- Revising and correcting an essay (assessment criteria and tools to improve an essay)
- Speaking 1-2 | Revision
- Speaking Part 3
- Module 3 test
Assessment Elements
- Аудиторная работа20%: аудиторная работа Аудиторная работа включает задания на чтение, аудирование, лексико-грамматический тест, задание на письмо, чтение и задания на проверку устной речи
- -30% Контрольные работы (ПРО1, ПРО2, ПРО4, ПРО5, ПРО6) Контрольная работа 1 (модуль 1) включает тестовые задания на описание графической информации в формате международных экзаменов. Контрольная работа 2 (модуль 2) включает тестовые задания по чтению и аудированию в формате международных экзаменов.
- Текущий контрольТекущий контроль включает 4 формы контроля с присвоенным им весом в оценке: контрольные работы ̶ 30%, говорение – 20%, самостоятельная работа – 30%, аудиторная работа – 20%.
- ЭкзаменЭкзамен состоит из следующих разделов: Listening (sections 1-4 | 30 минут + 10 минут для переноса ответов в бланк ответов при проведении экзамена в офлайн режиме, не более 3-5 минут при проведении экзамена в онлайн режиме), Reading ((1-3 Passages) | 60 минут), Writing (Task 1,2 | 60 минут), Speaking (Parts1-3) | 14-15 минут. Этап 1: Listening (Sections 1-4) + Writing Task 2 Этап 2: Reading (1-3 Passages + Writing Task 1) Этап 3: Speaking (Warm-up, Task 1, Task 2) Экзамен может быть проведен не ранее 10 календарных дней до начала сессии. Часть экзамена “Говорение” проводится в сессионную неделю. О письмо = WT 1x 1⁄3 + WT 2 x 2/3 О итоговая за экзамен = 0,25 аудирование + 0,25чтение + 0,25 письмо + 0,25говорение Итоговая оценка 1-2-3 модули О итоговая по дисциплине = 0,6текущий контроль 1+2+ 3 модули + 0,4экзамен
- -30% Самостоятельная работа (ПРО1, ПРО2, ПРО3, ПОР4, ПОР5, ПОР6, ПОР 7): любые виды подготовленных устных и письменных ответов. Задания, требующие устной проверки, могут проверяться выборочно. За модуль студент должен иметь не менее трех оценок за самостоятельные работы. Виды самостоятельных работ и общее количество обязательных оценок за самостоятельную работу устанавливается преподавателем в зависимости от уровня группы.
- -20% Говорение Задание на проверку неподготовленной устной речи: ответы на карточки-задания (cue cards), а также на вопросы (follow-up questions). Задание на проверку спонтанной речи (интервью, дискуссия).
Bibliography
Recommended Core Bibliography
- Academic writing: from paragraph to essay, Zemach, D.E., 2005
- Transferable Academic Skills Kit: Module 8. Essay writing. Course Book, Fava-Verdé, A., 2007
Recommended Additional Bibliography
- 50 steps to improving your academic writing. Study book, Sowton, Ch., 2012
- Gaitan, A. (2018). English Exam : Speaking Tips for IELTS, TOEFL, Cambridge.