Tatiana Sokolova
- Associate Professor:Faculty of Creative Industries / School of Communication
- Tatiana Sokolova has been at HSE University since 2016.
Education and Degrees
- 2018
Candidate of Sciences* (PhD)
Institute for Social and Political Research of the Russian Academy of Sciences - 2016
Doctoral programme
Russian Academy of Sciences - 2012
Master's in Political Science
Peoples’ Friendship University of Russia - 2010
Bachelor's in Political Science
Peoples’ Friendship University of Russia
According to the International Standard Classification of Education (ISCED) 2011, Candidate of Sciences belongs to ISCED level 8 - "doctoral or equivalent", together with PhD, DPhil, D.Lit, D.Sc, LL.D, Doctorate or similar. Candidate of Sciences allows its holders to reach the level of the Associate Professor.
![](/images/traits/tp.png)
Young Faculty Support Programme (Group of Young Academic Professionals)
Category "New Lecturers under 30" (2017-2018)
Courses (2023/2024)
- Advertising and Public Relations in Digital Environment (Mago-Lego; 2 module)Rus
Integrated Communications Management (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью", field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью"; 3 year, 1-4 module)Rus
Social Marketing (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью", field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью", field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью"; 4 year, 1, 2 module)Rus
- Past Courses
Courses (2022/2023)
- Advertising and Public Relations in Digital Environment (Mago-Lego; 2 module)Rus
- Non-canonical Authors and Texts from the Early Modernity to the XIX century (Optional course (faculty); 1-4 module)Rus
Social Marketing (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью", field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью"; 4 year, 1, 2 module)Rus
Courses (2021/2022)
- Advertising and Public Relations in Digital Environment (Master’s programme; Faculty of Creative Industries; 1 year, 1 module)Rus
- Integrated Communications Management (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 3 year, 1-4 module)Rus
Social Marketing (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью", field of study "42.03.01. Реклама и связи с общественностью"; 4 year, 2, 3 module)Rus
Courses (2020/2021)
- Advertising and Public Relations in Digital Environment (Master’s programme; Faculty of Creative Industries; 1 year, 1 module)Rus
- Integrated Communications Management (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 3 year, 1-4 module)Rus
- Research Seminar (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 1-3 module)Rus
- Research Seminar - 1 (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 1 year, 1-4 module)Rus
- Social Marketing (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 2, 3 module)Rus
Courses (2019/2020)
- Integrated Communications Management (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 3 year, 1-4 module)Rus
- Introduction to Speciality and History of Communications (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 1 year, 1, 2 module)Rus
- Research Seminar (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 4 year, 1-3 module)Rus
- Research Seminar (Bachelor’s programme; Faculty of Creative Industries; 1 year, 1-4 module)Rus
Publications11
- Chapter Karamalak O., Sokolova T. Communication of Fashion Sustainability in the USSR and Modern Russia: What Does the Young Generation Know About Ecological and Social Agendas in Fashion?, in: Fashion Communication in the Digital Age: Proceedings of the FACTUM 23 Conference, Pisa, Italy, 2023 Issue 1. Springer Publishing Company, 2023. doi P. 204-217. doi
- Article Соколова Т. Д., Алексеева А. М. Маркетинговые стратегии российских и глобальных брендов в Узбекистане: особенности, драйверы и барьеры // ВЕСТНИК КазНУ. Серия международные отношения и международное право. 2023. Т. 103. № 3. С. 87-104. doi
- Article Гришанин Н. В., Миневич Я. В., Соколова Т. Д., Товстий В. В. Современные реалии формирования корпоративной культуры в молодежной среде: взаимодействие права и идеологии // Правоприменение. 2023. Т. 7. № 1. С. 15-24. doi
- Article Гришанин Н. В., Миневич Я. В., Соколова Т. Д., Тиджиев Д. А. Патриотизм как ценностный ресурс в разработке корпоративной культуры российских компаний: оценка факторов, генезис понятий, тренды и тенденции развития // Контуры глобальных трансформаций: политика, экономика, право. 2022. Т. 15. № 5. С. 185-205. doi
- Chapter Соколова Т. Д., Шиняков Д. С., Тавровская М. А. КОММУНИКАЦИОННЫЕ ПРАКТИКИ РПЦ: АНАЛИЗИРУЯ СОЦИАЛЬНЫЕ МЕДИА И РЕЗУЛЬТАТЫ ОПРОСОВ ОБЩЕСТВЕННОГО МНЕНИЯ // В кн.: Секуляризация в контексте религиозных изменений современного общества / Под общ. ред.: С. В. Рязанцев. Кн. 4. Ч. 2. Вып. 4. Экон-Информ, 2018. С. 194-201.
- Article Орлова И., Соколова Т. Д. РОЛЬ И ФУНКЦИИ ОБЩЕСТВЕННЫХ СОВЕТОВ В ПОВЫШЕНИИ ЭФФЕКТИВНОСТИ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ РЕГИОНАЛЬНЫХ ОРГАНОВ ГОСУДАРСТВЕННОЙ ВЛАСТИ // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Социология. 2017. Т. 17. № 1. С. 124-132. doi
- Article Соколова Т. Д. Субъекты общественного контроля в России: особенности функционирования. // Социально-гуманитарные знания. 2017. № 5. С. 328-335.
- Article Соколова Т. Д. Социально-политические факторы институционализации форм общественного контроля в России. // ПОИСК: Политика. Обществоведение. Искусство. Социология. Культура. 2016. № 2. С. 72-81.
- Article Соколова Т. Д. Идея гражданского контроля в европейской политико-правовой мысли. // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Социология. 2015. № 1. С. 141-149.
- Article Соколова Т. Д. Общественный контроль в Российской Федерации: нормативно-правовая база, вызовы и перспективы // Наука. Культура. Общество. 2015. № 3. С. 98-103.
- Chapter Соколова Т. Д. Формы реализации и функции гражданского контроля в современной России // В кн.: Политика и политология в эпоху глобализации. Сборник статей студентов, аспирантов и молодых ученых-политологов. М. : МАКС Пресс, 2012. С. 199-207.
Conferences
- 2018
68th Annual Conference - International Communication Association (Прага). Presentation: COMMUNICATION AND COLLECTIVE MEMORYTHE PERCEPTION OF POLITICAL REPRESSIONS AMONG YOUNG RUSSIANS
- 2017The 4th Asian Congress (Торунь). Presentation: Rethinking China under crisis and sanctions: image of the region through the position of Russian media and the results of public opinion polls