Джогезай Назир Ахмед
- Научный сотрудник:Институт образования / Лаборатория инноваций в образовании
- Начал работать в НИУ ВШЭ в 2023 году.
Достижения и поощрения
Recognition of an open access publication, 2019–2022, to contribute to the United Nations Sustainable Development Goals (ELSEVIER, 2022).
20181
20202
- Статья Baloch F. A., Jogezai N., Mohamed Ismail S. Food and cultural norms: rural mothers' selection of nutrition intake for their young children // Health Education. 2020. Vol. 120. No. 1. P. 87-106. doi
- Статья Jogezai N., Baloch F. A., Ismail S. A. Hindering and enabling factors towards ICT integration in schools: A developing country perspective // Elementary Education Online. 2020. Vol. 19. No. 3. P. 1537-1547. doi
20213
- Статья Nazir Ahmed Jogezai, Ismail S. A., Baloch F. A. Change facilitation: what styles do Pakistani secondary school head teachers possess? // International Journal of Educational Management. 2021. Vol. 35. No. 1. P. 47-62. doi
- Статья Ali A. N., Nawab A., Khilji G. K., Nazir Ahmed Jogezai. Teachers Perceptions Towards the Challenges in Teaching of the Revised Science Textbooks (RSTBs) at Primary Schools in Pakistan // Elementary Education Online. 2021. Vol. 20. No. 3. P. 1867-1877. doi
- Статья Nazir Ahmed Jogezai, Baloch F. A., Jaffar M., Shah T., Khilji G. K., Bashir S. Teachers' attitudes towards social media (SM) use in online learning amid the COVID-19 pandemic: the effects of SM use by teachers and religious scholars during physical distancing // Heliyon. 2021. Vol. 7. No. 4. Article e06781. doi
20224
- Статья Nazir Ahmed Jogezai, Ismail S. A., Baloch F. A. Head teachers’ change facilitation styles and teachers’ concerns about ICT integration // Management in Education. 2022. Vol. 36. No. 2. P. 82-93. doi
- Статья Baloch F. A., Ismail S. A., Nazir Ahmed Jogezai. Predictability of School Principals’ Leadership Orientation for Their Intentions of Implementing Nutrition Education // International Journal of Educational Reform. 2022. P. 1`-18. doi
- Статья Baloch F. A., Ismail S. A., Jogezai N. Principals' intentions and anticipated challenges in implementing nutrition education // Health Education. 2022. Vol. 122. No. 4. P. 440-455. doi
- Статья Khilji G. K., Jogezai N., Bibi N., Baloch F. A. Understanding the effects of educational decentralization through the perspectives of education managers and teachers // International Journal of Educational Management. 2022. Vol. 36. No. 7. P. 1206-1220. doi
20234
- Статья Khilji G. K., Jogezai N. A window to peace and tolerance or otherwise: a multi-perspective approach to curriculum analysis // Journal for Multicultural Education. 2023. Vol. 17. No. 2. P. 184-195. doi
- Статья Nazir Ahmed Jogezai, Baloch F. Native, addict, innovator: young teachers' digital competence in the post-COVID-19 instructional era // International Journal of Educational Management. 2023. Vol. 37. No. 6/7. P. 1382-1400. doi
- Статья Jogezai N., Baloch F. A. Native, addict, innovator: young teachers' digital competence in the post-COVID-19 instructional era. // International Journal of Educational Management. 2023. Vol. 37. No. 6/7. P. 1382-1400. doi
- Статья Jogezai N., Koroleva D., Baloch F. A. Teachers’ digital competence in the post COVID-19 era: The effects of digital nativeness, and digital leadership capital // Contemporary Educational Technology. 2023. Vol. 15. No. 4. Article ep466. doi
20242
- Статья Khilji G., Jogezai N. Steps to Prepare Bilingual Data for Analysis: A Methodological Approach // The Qualitative Report. 2024. Vol. 29. No. 4. P. 1037-1049. doi
- Статья Jaffar M., Jogezai N., Abdul Latiff A. R., Baloch F. A., Khilji G. K. University teachers at the crossroads: unpacking their intentions toward ChatGPT's instructional use // Journal of Applied Research in Higher Education. 2024 doi
Опыт работы
Опыт работы в сфере развития на руководящей должности и приглашенных преподавателях в вузах государственного сектора
Состоялся двенадцатый семинар НУГ «Дружелюбная образовательная среда: на перекрестке интересов школы и города»
Одиннадцатый семинар НУГ «Дружелюбная образовательная среда: на перекрестке интересов школы и города» состоялся 29 апреля. Анастасия Андреева, и.о. заведующей Лаборатории инноваций в образовании, Дарья Мирошникова и Назир Джогезай, стажер-исследователь и научный сотрудник этой лаборатории, выступили на семинаре «Publish not perish: как молодым исследователям публиковать статьи».