Магистратура
2019/2020![Expected Learning Outcomes](/f/src/global/i/edu/results.svg)
![Course Contents](/f/src/global/i/edu/sections.svg)
![Interim Assessment](/f/src/global/i/edu/intermediate_certification.svg)
![Bibliography](/f/src/global/i/edu/library.svg)
Бренд-менеджмент
Лучший по критерию «Полезность курса для Вашей будущей карьеры»
Лучший по критерию «Полезность курса для расширения кругозора и разностороннего развития»
Лучший по критерию «Новизна полученных знаний»
Статус:
Курс обязательный (Маркетинг)
Направление:
38.04.02. Менеджмент
Кто читает:
Кафедра маркетинга (Нижний Новгород)
Где читается:
Факультет менеджмента (Нижний Новгород)
Когда читается:
1-й курс, 3 модуль
Формат изучения:
без онлайн-курса
Прогр. обучения:
Маркетинг
Язык:
английский
Кредиты:
6
Контактные часы:
40
Course Syllabus
Abstract
The course helps students to learn brand manager job requirements, set brand goals, select and apply data analysis methods for data-informed brand management and make brand management decisions based on data.
Expected Learning Outcomes
- Know job requirements. Set goals.
- Collect and analyse data.
- Make decisions based on data.
Course Contents
- Brand management jobs and goalsJob requirements. How to set brand goals.
- Data analysis for brand managementHow to select and apply data analysis methods for data-informed brand management.
- Data-informed brand managementHow to make brand management decisions based on data.
Interim Assessment
- Interim assessment (3 module)0.25 * Homework + 0.25 * In-class assignment + 0.25 * In-class assignment + 0.25 * In-class assignment
Bibliography
Recommended Core Bibliography
- Kapferer, Jean-Noël. The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking [Электронныйресурс] / Jean-Noël Kapferer; БД books24х7. – Fifth Edition. - Kogan Page, 2012. – 512 pages. – ISBN 9780749465155. –Режим доступа: https://library.books24x7.com/toc.aspx?bookid=45593. – Загл. с экрана.
Recommended Additional Bibliography
- Ariely, Dan. The Upside of Irrationality: The Unexpected Benefits of Defying Logic at Work and at Home [Электронный ресурс] / Dan Ariely; БД books24х7. – HarperCol-lins, 2010. – 160 pages. – ISBN 978-0061995040. – Режим доступа: http://common.books24x7.com/toc.aspx?bookid=48980. – Загл. с экрана.
- Phillips, Tim. Data-Driven Business: Use Real-Life Numbers to Improve Your Business by 352% [Электронный ресурс] / Tim Phillips; БД books24х7. – Infinite Ideas, 2016. – 160 pages. – ISBN 978-1908984609. –Режим доступа: http://common.books24x7.com/toc.aspx?bookid=130361. – Загл. с экрана.