• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Магистратура 2021/2022

Психолингвистика и психолингвистические методы изучения дискурса

Лучший по критерию «Полезность курса для расширения кругозора и разностороннего развития»
Лучший по критерию «Новизна полученных знаний»
Направление: 45.04.03. Фундаментальная и прикладная лингвистика
Когда читается: 2-й курс, 2, 3 модуль
Формат изучения: без онлайн-курса
Охват аудитории: для своего кампуса
Преподаватели: Меркулова Эдита Николаевна, Соснин Алексей Владимирович
Прогр. обучения: Прикладная лингвистика и текстовая аналитика
Язык: английский
Кредиты: 6
Контактные часы: 52

Course Syllabus

Abstract

The course program “Psycholinguistics” establishes minimum requirements for students’ competencies and determines the content and styles of training sessions. It is designed for students accomplishing bachelor programme 45.03.03 “Fundamental and Applied Linguistics”. This program has been developed in accordance with: • Educational standards NRU HSE; • Educational program and the curriculum for bachelor's degree 45.03.03 “Fundamental and Applied Linguistics”. The present course is designed to give students fundamental knowledge of psycholinguistics – a linguistic science studying speech acquisition, comprehension and production processes in their interrelation with the language system. The theoretical part is delivered in the form of lectures and acquaints students with the major Russian and foreign approaches to psycholinguistics.
Learning Objectives

Learning Objectives

  • The learning objectives of the course are as follows: • to give the students knowledge of major theories in psycholinguistics; • to help students master competencies, which will allow them to be successful in their professional interaction.
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • As a result of the course, students will acquire the following competencies: 1. knowledge of the major psycholinguistic theories; 2. awareness of the place of psycholinguistics within a broader scope of linguistic studies; 3. managing effective interaction within the intercultural context; 4. ability to carry out the linguistic experiment
Course Contents

Course Contents

  • Psycholinguistics
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Контрольная работа
  • non-blocking Контрольная работа
Interim Assessment

Interim Assessment

  • 2021/2022 3rd module
    0.5 * Контрольная работа + 0.5 * Контрольная работа
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • Christina Schoushkoff. (2019). Handbook of Psycholinguistics. [N.p.]: Society Publishing. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=2014117
  • Глухов В. П. - ПСИХОЛИНГВИСТИКА. Учебник и практикум для академического бакалавриата - М.:Издательство Юрайт - 2019 - 361с. - ISBN: 978-5-534-00480-9 - Текст электронный // ЭБС ЮРАЙТ - URL: https://urait.ru/book/psiholingvistika-433566

Recommended Additional Bibliography

  • Meyerhoff, M. (2018). Introducing Sociolinguistics (Vol. Third edition). London: Routledge. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=1875703
  • Педагогика текста и психолингвистика : учеб. пособие / О.Г. Ивановская. — М. : ФОРУМ : ИНФРА-М, 2018. — 159 с. — (Высшее образование: Бакалавриат). - Режим доступа: http://znanium.com/catalog/product/969477

Authors

  • SOSNIN ALEKSEY VLADIMIROVICH
  • MERKULOVA EDITA NIKOLAEVNA