Специалитет
2021/2022
Иностранный язык (английский)
Лучший по критерию «Полезность курса для Вашей будущей карьеры»
Статус:
Курс обязательный (Компьютерная безопасность)
Кто читает:
Школа иностранных языков
Когда читается:
2-й курс, 1-3 модуль
Формат изучения:
без онлайн-курса
Охват аудитории:
для своего кампуса
Преподаватели:
Антонова Марина Борисовна,
Аржадеева Дарья Леонидовна,
Гиревая Дарья Олеговна,
Крюкова Елена Владимировна,
Кудинова Наталия Александровна,
Мостачева Елена Юрьевна,
Разбаева Екатерина Владимировна
Специальность:
10.05.01. Компьютерная безопасность
Язык:
английский
Кредиты:
4
Контактные часы:
104
Course Syllabus
Abstract
This course aims to prepare students for the IELTS exam. The course puts equal weight on the development of four language skills: reading, listening, speaking, and writing. In addition, the course enables students to increase their vocabulary and improve their grammatical range and accuracy. All classes are held in English. The course assessment includes oral and written assessment, independent work, and two exams.
Learning Objectives
- This course helps students acquire English language proficiency at B2 level in preparation for the IELTS examination.
- Основная цель дисциплины – обеспечить практическое владение английским языком для целей межличностной и межкультурной коммуникации и сформировать речевые умения аудирования, чтения, письма и говорения в соответствии с требованиями общеевропейской шкалы компетенций владения иностранным языком (B1 – C1).
Expected Learning Outcomes
- students will learn to give clear, systematically developed descriptions with appropriate highlighting of significant points, and relevant supporting detail.
- students will learn to scan quickly through long and complex texts, locating relevant details.
- students will learn to understand articles and reports concerned with contemporary problems in which the writers adopt particular stances or viewpoints.
- students will learn to understand recordings in the standard form of the language likely to be encountered in social, professional or academic life and identify speaker viewpoints and attitudes as well as the information content.
- students will learn to use test-taking strategies specifically for the IELTS exam
- students will learn to use the language fluently, accurately and effectively on a wide range of general, academic or leisure topics, marking clearly the relationships between ideas.
- students will learn to write clear, detailed descriptions of real or imaginary events and experiences marking the relationship between ideas in clear connected text, and following established conventions of the genre concerned (essays, graph/map/diagram descriptions).
- воспринимать на слух и понимать основное содержание аутентичных общественно-политических, публицистических (медийных) и прагматических текстов, относящихся к различным типам речи (сообщение, рассказ), а также выделять в них значимую/запрашиваемую информацию
- делать сообщения и выстраивать монолог-описание, монолог-повествование и монолог-рассуждение
- заполнять формуляры и бланки прагматического характера; вести запись основных мыслей и фактов (из аудиотекстов и текстов для чтения), а также запись тезисов устного выступления/письменного доклада по изучаемой проблематике; писать абзац текста, сочинение и реферировать текст
- начинать, вести/поддерживать и заканчивать диалог-обмен мнениями, соблюдая нормы речевого этикета, при необходимости используя стратегии преодоления затруднений в процессе коммуникации (переспрос, перефразирование и др.); расспрашивать собеседника, задавать вопросы и отвечать на них
- понимать основное содержание аутентичных общественно-политических, публицистических и прагматических текстов (информационных буклетов, брошюр/проспектов), научно-популярных текстов, блогов/веб-сайтов; выделять значимую/запрашиваемую информацию из прагматических текстов справочно-информационного и рекламного характера
- участвовать в анализе и обсуждении проблемы; высказывать свое мнение, просьбу, отвечать на предложение собеседника (принятие предложения или отказ)
Course Contents
- Базовый: Личность. Основной: Коммуникация Продвинутый: Образование и работа
- Urban and rural life
- Базовый: Путешествия Основной: Окружающая среда Продвинутый: Туризм и сохранение природы
- Art and Architecture
- Базовый: Работа Основной: Спорт Продвинутый: Международные отношения
- Health
- Базовый: Языки Основной: Медицина Продвинутый: Медицина и здоровье
- Finance and business
- Базовый: Реклама Основной: Транспорт Продвинутый: Мода и культура потребления
- History
- Базовый: Образование Основной: Литература и кино Продвинутый: Технологии
- Science and technology
- Базовый: Дизайн Основной: Архитектура Продвинутый: Люди и идеи
- Television, news and current affairs
- Базовый: Бизнес Основной: Глобализация Продвинутый: Журналистика и СМИ
- Culture
- Базовый: Инженерное дело Основной: Искусство Продвинутый: Закон и общество
- Базовый: Современные тенденции Основной: Психология Продвинутый: Искусство и развлечения
- Базовый: Искусство и СМИ Основной: Культуры Продвинутый: Бизнес и экономика
- Базовый: Преступление и наказание Основной: Технологии Продвинутый: Наука и природа
Assessment Elements
- Устные элементы контроля (1-2 модули)Устные элементы контроля в 1-2 модулях включают: монолог на заданную тему, ответы на 2-3 вопроса и презентацию.
- Письменные элементы контроля (1-2 модули)Письменные элементы контроля в 1-2 модулях включают: один тест по чтению, один тест по аудированию, 5 лексико-грамматических тестов и одну письменную работу (summary). Тестовые задания могут быть разных типов.
- Самостоятельная работа (1-2 модули)Самостоятельная работа включает задания, которые студент выполняет дома, задания, которые студент выполняет на занятии и онлайн-задания
- Финальный тест (1-2 модули)Финальный тест проводится в течение 10 дней до сессии. Финальный тест в конце 2 модуля включает один тест по чтению, один тест по аудированию и одну письменную работу (summary). Тестовые задания могут быть разных типов. Финальный тест проводится в Zoom и Google Classroom. За 10 минут до проведения работы студенты подключаются к видео конференции, преподаватель отправляет задание. Преподаватель может создать индивидуальные сессионные залы и распределить студентов по сессионным залам. Во время написания работы студентам запрещено: общаться (в социальных сетях, с людьми в комнате), списывать, передавать свой вариант экзамена другим людям для его выполнения, прослушивать аудиозапись более 2х раз, останавливать аудиозапись, пользоваться словарями, переводчиками или другими источниками. Во время написания работы студентам разрешено: использовать чистый лист бумаги в качестве черновика, открывать аудиозапись в других браузерах или скачивать аудиозапись на компьютер и открывать её. Кратковременным нарушением связи во время написания работы считается прерывание связи до 5 минут. Долговременным нарушением связи во время написания работы считается прерывание связи 5 минут и более. При долговременном нарушении связи студент не может продолжить участие в написании работы.
- Устные элементы контроля (3-4 модули)Устные элементы контроля в 3-4 модулях включают: монолог на заданную тему, дискуссию и презентацию.
- Письменные элементы контроля (3-4 модули)Письменные элементы контроля в 3-4 модулях включают: один тест по чтению, один тест по аудированию, 7 лексико-грамматических тестов и две письменных работы (абзац и эссе). Тестовые задания могут быть разных типов.
- Самостоятельная работа (3-4 модули)Самостоятельная работа включает задания, которые студент выполняет дома, задания, которые студент выполняет на занятии и онлайн-задания
- Финальный тест (3-4 модули)Финальный тест проводится на занятии в течение 10 дней до сессии. Финальный тест в конце 4 модуля включает один тест по чтению, один тест по аудированию и одну письменную работу (эссе). Тестовые задания могут быть разных типов.
- Written assessment (modules 1-2)Written assessment includes 1 essay and two graph/map/diagram descriptions. Written assessment is conducted in the classroom. This element cannot be retaken
- Oral assessment (modules 1-2)Комментарий Oral assessment includes a monologue and answers to questions (IELTS Speaking Part 3). Oral assessment is conducted in the classroom. This element cannot be retaken
- Independent work (modules 1-2)Independent work includes home assignments, 1 listening test, 1 reading test and 2 vocabulary tests. Home assignments: To receive full marks, home assignments must be fully completed and submitted on time. A home assignment partially completed and/or submitted after the due date is not assessed. If an assignment does not have a due date, students must submit it before the beginning of a class. To submit a home assignment, a student does not need to be present in class. Listening/reading/vocabulary tests: A listening test includes 10 questions. A reading test includes 13 or 14 questions. The total number of questions in vocabulary tests may vary. A student is awarded 1 point for each correctly answered question. The final grade is calculated based on a 10-point scale. The test can be graded by a teacher only if a student attends the class during which the test is held. This element cannot be retaken
- Exam (modules 1-2)The exam consists of two tasks: a monologue and answers to 2 questions (IELTS Speaking Part 3). The final grade for the exam is calculated as the mean of two grades.
- Written assessment (module 3)Written assessment includes 1 essay and 1 graph/map/diagram description. Written assessment is conducted in the classroom. This element cannot be retaken
- Oral assessment (module 3)Oral assessment includes a monologue and answers to questions (IELTS Speaking Part 3). Oral assessment is conducted in the classroom. This element cannot be retaken
- Independent work (module 3)Independent work includes home assignments, 1 listening test, 1 reading test and 1 vocabulary test. Home assignments: To receive full marks, home assignments must be fully completed and submitted on time. A home assignment partially completed and/or submitted after the due date is not assessed. If an assignment does not have a due date, students must submit it before the beginning of a class. To submit a home assignment, a student does not need to be present in class. Listening/reading/vocabulary tests: A listening test includes 10 questions. A reading test includes 13 or 14 questions. The total number of questions in vocabulary tests may vary. A student is awarded 1 point for each correctly answered question. The final grade is calculated based on a 10-point scale. The test can be graded by a teacher only if a student attends the class during which the test is held. This element cannot be retaken
- Exam (module 3)The exam consists of three parts: 1 IELTS Writing Part1, 1 reading test, and 2 listening tests. Reading test consists of 14 questions.A student is awarded 1 point for each correctly answered question. The grade for reading is calculated based on a 10-point scale using the proportion (no rounding). Each listening test includes 10 questions. A student is awarded 1 point for each correctly answered question.The grade for listening is the mean of two listening tests (no rounding). The grade for writing is calculated based on a 10-point scale using the criteria. The final grade for the exam is calculated as the mean of all three grades (reading, writing, and listening).
- final grade for modules 1-2
Interim Assessment
- 2020/2021 2nd module0.3 * Финальный тест (1-2 модули) + 0.25 * Письменные элементы контроля (1-2 модули) + 0.2 * Устные элементы контроля (1-2 модули) + 0.25 * Самостоятельная работа (1-2 модули)
- 2020/2021 4th module0.3 * Финальный тест (3-4 модули) + 0.25 * Самостоятельная работа (3-4 модули) + 0.25 * Письменные элементы контроля (3-4 модули) + 0.2 * Устные элементы контроля (3-4 модули)
- 2021/2022 2nd module0.2 * Oral assessment (modules 1-2) + 0.3 * Exam (modules 1-2) + 0.25 * Independent work (modules 1-2) + 0.25 * Written assessment (modules 1-2)
- 2021/2022 3rd module0.3 * Exam (module 3) + 0.1 * Written assessment (module 3) + 0.4 * final grade for modules 1-2 + 0.1 * Oral assessment (module 3) + 0.1 * Independent work (module 3)
Bibliography
Recommended Core Bibliography
- Mindset for IELTS : student's book 3: an official Cambridge IELTS course, , 2018
- New language leader: advanced : coursebook, , 2015
- New language leader: intermediate : coursebook, Cotton, D., 2015
- New language leader: upper intermediate : coursebook, Cotton, D., 2016
Recommended Additional Bibliography
- Berry, R. (2018). English Grammar : A Resource Book for Students (Vol. 2nd edition). [Place of publication not identified]: Routledge. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=1753147
- Wyatt, R. (2012). Check Your English Vocabulary for IELTS : Essential Words and Phrases to Help You Maximise Your IELTS Score (Vol. 3rd ed). London: A&C Black Business Information and Development. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=435132
- Качалова, К.Н. Практическая грамматика английского языка с упражнениями и ключами : учебник / К. Н. Качалова, Е. Е. Израилевич. — Санкт-Петербург : КАРО, 2018. - 608 с. - ISBN 978-5-9925-0716-4. - Режим доступа: https://new.znanium.com/catalog/product/1047576