Бакалавриат
2022/2023
Научно-исследовательский семинар "Исследование рынка: социологический и маркетинговый подходы"
Статус:
Курс по выбору (Социология и социальная информатика)
Направление:
39.03.01. Социология
Кто читает:
Департамент социологии
Где читается:
Санкт-Петербургская школа социальных наук
Когда читается:
2-й курс, 1-4 модуль
Формат изучения:
без онлайн-курса
Охват аудитории:
для своего кампуса
Преподаватели:
Епанова Юлия Валентиновна,
Крупец Яна Николаевна,
Майборода Алина Владимировна,
Саблина Анастасия Андреевна
Язык:
английский
Кредиты:
4
Контактные часы:
42
Course Syllabus
Abstract
The research seminar will analyze the market from two perspectives: sociological and UX. Students will discuss current areas market research, including economic sociological tradition and UX. Students will learn about current qualitative and quantitative UX research methods (usability testing, card sorting, interview, focus group, expert review and others). As the practical project students will conduct their own UX research project.
The structure will be following:
Module 1. (sociological) Academic reading basics
Module 2. (UX) Methods of research and practice
Module 3. (sociological) Development of the students’ research proposals
Module 4 (for 2nd and 3d year students) (UX): practical research projects
The course consists of tutorials (30 hours). The tutorials include Mini-lectures/discussions and practical tasks