Магистратура
2023/2024
Инновационные стратегии в международных новостях
Лучший по критерию «Полезность курса для Вашей будущей карьеры»
Лучший по критерию «Полезность курса для расширения кругозора и разностороннего развития»
Лучший по критерию «Новизна полученных знаний»
Статус:
Курс по выбору (Современная журналистика)
Направление:
42.04.02. Журналистика
Кто читает:
Институт медиа
Где читается:
Факультет креативных индустрий
Когда читается:
2-й курс, 2 модуль
Формат изучения:
без онлайн-курса
Охват аудитории:
для своего кампуса
Преподаватели:
Дмитриев Олег Аркадьевич
Прогр. обучения:
Современная журналистика
Язык:
английский
Кредиты:
3
Контактные часы:
24
Course Syllabus
Abstract
This is a composite course that introduces students to the various innovations in journalism. We'll examine the business of journalism and walk through the steps of creating new innovative projects. The practical part comes down to the use of visuals, sound and infographics in media innovative projects. Special attention will be paid to master technological tools that allow students to produce media innovations for various projects.
Learning Objectives
- To introduce students to the development of the media innovations for the past 40 years
- To get students acquainted to the present-day innovations in the modern media
- To teach students to make projections for the future media projects
- To train students in the field of technical instruments to be used in new media projects
Expected Learning Outcomes
- learn the place of media innovation tools in the new media ecosystem
- learn the skills of managing content innovation in the newsroom
- master the tools for content production
- can create news format
Course Contents
- Innovations history and structure
- Forsites for innovations
- Visual Content Management
- Newsroom management in innovation
- Change in the content strategy
Assessment Elements
- Attendance
- Test
- Working on tasksTopics 1 and 2 – presentations of innovative examples from the Western media practices. Topics 3 -5 – designing products and projects for the new media. It may be presented either in the form of the plan or the webpage. Final task – project design on the given topic.
Bibliography
Recommended Core Bibliography
- Кожухар, В. М. Инновационный менеджмент: Практикум : учебное пособие / В. М. Кожухар. — Москва : Дашков и К, 2015. — 200 с. — ISBN 978-5-394-01710-0. — Текст : электронный // Лань : электронно-библиотечная система. — URL: https://e.lanbook.com/book/56205 (дата обращения: 00.00.0000). — Режим доступа: для авториз. пользователей.
Recommended Additional Bibliography
- Соколова, В. А. Innovation Management. Инновационный менеджмент : учебное пособие / В. А. Соколова, Ю. В. Титова. — Вологда : ВоГУ, 2014. — 144 с. — ISBN 978-5-87851-537-5. — Текст : электронный // Лань : электронно-библиотечная система. — URL: https://e.lanbook.com/book/93148 (дата обращения: 00.00.0000). — Режим доступа: для авториз. пользователей.