Магистратура
2023/2024
Научно-исследовательский семинар "Методология и дизайн исследования”
Лучший по критерию «Полезность курса для расширения кругозора и разностороннего развития»
Лучший по критерию «Новизна полученных знаний»
Статус:
Курс обязательный (Глобальная и региональная история / Global and Regional History)
Направление:
46.04.01. История
Кто читает:
Департамент истории
Где читается:
Санкт-Петербургская школа гуманитарных наук и искусств
Когда читается:
1-й курс, 1-4 модуль
Формат изучения:
без онлайн-курса
Охват аудитории:
для своего кампуса
Преподаватели:
Борисова Татьяна Юрьевна,
Касаткина Александра Константиновна,
Чунихин Кирилл Александрович
Прогр. обучения:
Глобальная и региональная история
Язык:
английский
Кредиты:
9
Контактные часы:
84
Course Syllabus
Abstract
This course aims at providing guidance in writing MA dissertations. The Research seminar strengthens research skills and introduces students to diverse methodologies in history and anthropology. During the first year, this research seminar teaches students basic aspects of a historian’s and anthropologist's craft. The course works as a workshop and includes: 1) Seminars on major methods; 2) a short mini-course on Academic Rhetoric; 3) joined seminars with students of the second years; 4) project sessions discussing provisional MA theses.
Expected Learning Outcomes
- A student compares research design
- be able to justify the chosen research methodology
Course Contents
- Introductory seminars
- "Introduction to my field of inquiry"
- Academic Rhetoric
- Proposals and provisional MA theses
Assessment Elements
- Individual presentation “Introducing fellows to my field of inquiry”
- Participation in seminar discussions
- Review of a fellow’s proposal
- Project proposal35% Project proposal 25% Individual project “Introducing fellows to my field of inquiry” 20% Participation in seminar discussions 20% Review of a fellow’s proposal
Interim Assessment
- 2023/2024 4th module0 * Individual presentation “Introducing fellows to my field of inquiry” + 0 * Individual presentation “Introducing fellows to my field of inquiry” + 0.3 * Participation in seminar discussions + 0.3 * Participation in seminar discussions + 0.7 * Project proposal + 0.7 * Project proposal + 0 * Review of a fellow’s proposal + 0 * Review of a fellow’s proposal
- 2024/2025 3rd moduleнет экзамена
Bibliography
Recommended Core Bibliography
- Genre analysis: English in academic and research settings, , 1990
Recommended Additional Bibliography
- Swales, J. M., & Feak, C. B. (2001). Academic Communications and the Graduate Student. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsbas&AN=edsbas.3E2EACE3