Магистратура
2023/2024
Стратегический анализ организации
Статус:
Курс обязательный (Управление развитием компании)
Направление:
38.04.02. Менеджмент
Кто читает:
Кафедра венчурного менеджмента (Нижний Новгород)
Где читается:
Факультет менеджмента (Нижний Новгород)
Когда читается:
1-й курс, 3, 4 модуль
Формат изучения:
без онлайн-курса
Охват аудитории:
для своего кампуса
Преподаватели:
Цителадзе Давид Джемалович
Прогр. обучения:
Управление развитием компании
Язык:
английский
Кредиты:
6
Контактные часы:
42
Course Syllabus
Abstract
The academic discipline "Strategic Analysis" is aimed at developing the necessary amount of fundamental and applied knowledge for students for a successful strategic analysis of the company's activities in conditions of high dynamics and uncertainty of the external environment.The course includes a combination of theoretical and practical classes. Practical classes are aimed at developing skills and abilities to use methods of strategic analysis in the process of making strategic decisions and innovative development of the organization. In the process of studying the discipline, the method of case analysis and other interactive methods are used.
Learning Objectives
- The course is aimed at providing basic knowledge and developing students' skills in the field of strategic management, in particular, creation, evaluation, analysis, application, interpretation, reproduction: • modern approaches and trends in management; • classical models of strategic analysis of the external and internal environment; • the main provisions of the resource concept in strategic analysis; • strategic potential and competitive position of the company, identification of sources of sustainable competitive advantages.
Expected Learning Outcomes
- Student has skills to explain the essence of the vision and mission in the strategy of the enterprise
- Student has skills to define and organize the stages of the strategic process and analysis
- Has skills of using the PERT calendar planning method
- Student is able to determine the type of company, its strategy and evaluate strategic resources.
Course Contents
- Strategic Management Overview
- Strategic process and analysis
- Analysis of the external environment
- Competition based on resources and abilities.
- Implementation of the strategy.
Assessment Elements
- ExamExam takes place at class, student has to unswer the questions and has time to prepare. Evaluated from 0 to 10 points.
- HomeworkAssessment homework, which always includes an essay, case solution, presentation preparation and case defense. Evaluated from 0 to 10 points.
- Сlassroom activityThe student actively performs tasks in the classroom, asks questions, gives answers to questions.
Interim Assessment
- 2023/2024 4th module0.4 * Exam + 0.15 * Homework + 0.15 * Homework + 0.3 * Сlassroom activity
Bibliography
Recommended Core Bibliography
- Попов, С. А. Актуальный стратегический менеджмент. Видение — цели — изменения : учебно-практическое пособие / С. А. Попов. — Москва : Издательство Юрайт, 2021. — 447 с. — (Высшее образование). — ISBN 978-5-534-01109-8. — Текст : электронный // Образовательная платформа Юрайт [сайт]. — URL: https://urait.ru/bcode/468352 (дата обращения: 27.08.2024).
- Сидоров, М. Н. Стратегический менеджмент : учебник для вузов / М. Н. Сидоров. — 2-е изд., испр. и доп. — Москва : Издательство Юрайт, 2021. — 158 с. — (Высшее образование). — ISBN 978-5-534-08723-9. — Текст : электронный // Образовательная платформа Юрайт [сайт]. — URL: https://urait.ru/bcode/470252 (дата обращения: 27.08.2024).
Recommended Additional Bibliography
- Мардас, А. Н. Стратегический менеджмент : учебник и практикум для вузов / А. Н. Мардас, О. А. Гуляева, И. Г. Кадиев. — 2-е изд., испр. и доп. — Москва : Издательство Юрайт, 2021. — 176 с. — (Высшее образование). — ISBN 978-5-534-06388-2. — Текст : электронный // Образовательная платформа Юрайт [сайт]. — URL: https://urait.ru/bcode/470875 (дата обращения: 27.08.2024).