• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Магистратура 2024/2025

Критические исследования медиаправа

Направление: 42.04.05. Медиакоммуникации
Кто читает: Институт медиа
Формат изучения: без онлайн-курса
Охват аудитории: для своего кампуса
Прогр. обучения: Критические медиаисследования
Язык: английский
Кредиты: 3
Контактные часы: 32

Course Syllabus

Abstract

This course is aimed at improving students’ awareness of legal issues in the media industry. Topics to be covered include freedom of expression, privacy and personal data protection in the digital field, intellectual property and copyright protection, as well as advertising regulation. The course will touch on global trends in digital media platforms regulation. It will examine the role of social media platforms in online content regulation and users’ data commodification. The focus of the course is on a critical analysis of how the law applies to the media industry.