• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Магистратура 2024/2025

Культурные и креативные индустрии

Статус: Курс по выбору (Медиаменеджмент)
Направление: 42.04.05. Медиакоммуникации
Кто читает: Институт медиа
Когда читается: 2-й курс, 3 модуль
Формат изучения: с онлайн-курсом
Онлайн-часы: 30
Охват аудитории: для всех кампусов НИУ ВШЭ
Прогр. обучения: Медиаменеджмент
Язык: английский
Кредиты: 3

Course Syllabus

Abstract

Main objective of this course is to trace the development of the Cultural and Creative Industries as an idea and as concept and to identify the key points of changes within it in relations with contemporary digital connected world. Another important task of this course is to provide the deep understanding of the difference between cultural and symbolic meaning products (such as films, recorded music, book and periodicals, online media content etc) and other kind of goods.