• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Магистратура 2021/2022

Проекты в сфере «новых медиа»

Направление: 42.04.05. Медиакоммуникации
Кто читает: Институт медиа
Когда читается: 1-й курс, 3, 4 модуль
Формат изучения: без онлайн-курса
Охват аудитории: для своего кампуса
Преподаватели: Федорова Анна Петровна
Прогр. обучения: Производство новостей в международной среде
Язык: английский
Кредиты: 3
Контактные часы: 48

Course Syllabus

Abstract

As viewers’ attention shifts towards smartphones and OTT consumption it is essential to know how to produce content designed specifically for new platforms. The course intends to give basic knowledge of producing content and its strategy for algorithmic social networks (i.e. Facebook, VK, Instagram etc.) as well as longer-form videos (Youtube episodes, video series etc.) Students will be given insights into contemporary social media newsroom workflow, creative management, video preproduction and postproduction techniques, audience analytics and content targeting.